oktober 2013

Nu i oktober så var det dags för Cash och min höstresa ner till Västerås. Denna gång tar vi inte Stora Stockholm.
 
 
Här står vi och väntar på tåget som ska ta oss ner till Stockholm. Cash fick bära sin egen packning denna gång. Resan ner gick toppenbra (inga andra hundar i kupen). När tåget stannade på någon station så måste han att titta ut.  I Stockholm bytte vi till tåget mot Västerås. Då var han ganska trött så han la sig under stolen och sov hela den resan.
I Västerås så tänkte vi försöka ta det sista godkända resultatet i rallylydnad nybörjarklass. Vi har ju försökt några gånger nu i höst men då har vi inte lyckats. Han har varit så intresserad av annat..
Vi drog till Eskilstuna på lördagen. Banan var enkel med få stopp så jag tyckte det borde gå vägen. Men grabben hade svårt att hålla fokus. Jag fick verkligen jobba för att han skulle vara med mig. Så jag får väl ta åt mig att jag gick lite för sakta. Tror att om jag gått fortare så skulle han kunnat koncentrera sig bättre...kanske..
Men hur som helst så klarade vi  i alla fall gränsen. (om än med nöd och näppe), 73 poäng. Så nu är vi klara
för nästa klass. Innan vi kan starta där så gäller det att träna på att han ska vara med mig och inte lämna planen. Vi har startat en gång till i lydnadsettan och då såg han en hund vid sidan om planen när han skulle
göra hoppet, så då var det kört, han stack.
Vi stod över platsliggandet,  fick 10 poäng på tandvisningen, inkallandet, 8,5 på ställandet och 5 poäng på resten.  Så  nu i vinter blir det att träna på att hålla fokus och hoppas att ålder gör lite också.
 
 

Kommentarer
Postat av: Margir Evertsson

Kul att du uppdaterat. Jag vill ha fler bloggläsningar Carin. Kul o se också hur ni jobbar och ligger i.
Ha det så gott.

2013-10-27 @ 18:36:18
URL: http://www.mittilandetsoleisia.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0