Juli 2013

Så är det dags för en liten uppdatering igen.
Efter kennelträffen i juni så tänkte jag att det nog var dags att ta itu det där med Rallylydnad.
Jag anmälde mig till vår hemmatävling, tänkte att det var ju inte så långt att åka.
Det var bara 8 anmälda i vår klass. Jag var där ganska tidigt ville att Cash skulle hinna lugna ner sig.
Men jag hade inte behövt vara så tidigt, han var riktigt lugn hela tiden. Vi hade turen att få starta ganska
tidigt, så jag behövde inte bli så nervös.
Efter lite peppning så var det dags att gå in. Första skylten var stopp, 1, 2, 3 där kom han lite efter,
han tittade sig lite för mycket runt omkring sig. Och han satt sig lite snett, så på den skylten fick jag
6 poängs avdrag.
Sen så gick det riktigt bra tills vi kom fram till skylten med sitt, ligg, gå runt.
Cash satte sig, la sig ner, men sen var jag inte riktigt tydlig så han satt sig upp igen innan jag hann
gå runt. 10 poängs avdrag. Men resten av banan gick riktigt bra.
Så på den tävlingen fick vi 84 poäng. Jag är jättenöjd över debuten.
Så det blev till att anmäla sig till Timrås tävling nu i juli. Men innan den tävlingen skulle Cash på
fjällvandring med Emilie. De åkte tåg och buss till storulvån sen så vandrade de i 3 dagar innan
det var dags för nattåget hem. Det var en trött kille som kom hem. Men han verkade ha haft det bra trots  
en massa regn.

Sen så var det dags för Timrå.
Tror att det var sommarens varmaste dag.
Vi var framme till halv 10 för anmälan var innan kl 10. Såg att vi inte skulle starta före kl 14, så vi drog
iväg till Ikea för att äta en riktig frukost., sen åkte vi tillbaka.
Det blev en lång dag i skuggan under träden, vi såg inte så mycket av de andra deltagarna.
Men till slut så var det vår tur. Oj va varmt det var uppe på planen...
Banan började med ett dubbelslalom jag fick peppa hann ganska mycket i den. (den brukar han
gilla) efter kom spiral höger i första vändningen kom han lite långt ut (han tittade på  domaren) så
där blev det sträckt koppel. När vi skulle den tredje skylten där det var 1, 2, 3 bakåt så tog han
väldigt lång tid på sig innan han satt sig framför mig. Men sen gick banan hyfsat tyckte jag. Men
det var varmt och segt, en lång sträcka var det långsamt tempo. Trodde jag hade glömt bort
det mellan några skyltar.
Trodde inte att jag bara skulle få 2 poängs avdrag, men trodde nog att vi skulle klara 70 poäng.
Blev väldigt förvånad när vi fick andra pris.
Så nu när vi har två godkända resultat så blir det väl till att hitta fler tävlingar.
Hemma nu så har Cash träffat sin nya kompis. Det är roligt med de små. Dom leker med en, men framför
allt det ramlar ner en massa mat när dom äter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0