1 maj 2013

I helgen så har vi varit i västerås för att hälsa på barn och barnbarn.
Passade samtidigt att ställa ut Cash på SKKs utställning.
Vi var ganska tidigt på utställningen. Cash var upp i gasen när vi kom dit.
Det märktes att han hade åkt bil hela dagen innan.
Vi hann titta på alla labradorer, märkte då att domaren gillade
kraftiga nästan feta hundar.
När det var vår tur hade killen lugnat ner sig, skötte sig jättebra
i ringen. Stod stilla.  Men kritiken blev inte den bästa.
 
Något lätt hane som genomgående saknar massa och substans.
Välskuret huvud i fin balans och bra uttryck.
Trevligt visad. Rör sig med kort steg.
 
Vi fick Very good, och fick komma in en gång till då det bara
var 3 st som fått excellent. Men då åkte vi ut direkt.
 
Det jag får ta med mig från den här utställningen är att han skötte
sig bra, och att jag måste springa lite bättre så han tar ut stegen.
Massan och substansen bryr jag mig inte så mycket om, tycker
att han är ganska bra, kanske lite mer muskler.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0