November 2012

 
Det blir lite långt mellan uppdateringarna men nu kommer en i alla fall.
I mitten av oktober så drog vi iväg till Utställning i Sundsvall. Det blev
en snabb visit. Vi fick komma in och visa upp oss fick bra kritik men
inget ck. Så det blev att åka hem igen.
Men jag är nöjd med kritiken.
Ganska välbyggd hane. Maskulin. Gott huvud & uttryck. Fin hals. God front. Kunde ha en
stramare överlinje. Ngt svag mellanhand. Ngt kort kors. kunde haft mer driv i steget. trevligt
temperament.
 
Till allhelgona så skulle vi pröva på lydnads 1:an. Det gick inge vidare. Cash hade mer koll på
alla runt omkring än på mig. Tandvisningen så satt han inte stilla. Under linförigheten så blev
det många  dubbelkomandon.(Mitt fe). Ställande gick så där. läggande också. Inkallningen var
han bra men slamsade lite när han kom fram till mig. Apporten ville han inte riktigt ta. Och hindret
sprang han på sidan om. Sen kom platsläggandet. Det började bra han låg som ett ljus tills
grannhunden klev upp och sprang till matte. Då var det som om det gick upp ett ljus för Cash också......
man kan röra på sig..... han började med att snusa runt omkring längre och längre ut tillslut så stog
och sprang iväg.
Det var en tävling dagen efter också så jag tänkte att sämre kan det inte bli......men den dagen så
var vi alldeles intill där de hade elitklassen så då hade grabben bara koll på vad dom andra gjorde.
Så jag bröt efter linförigheten.
Vi fick ialla fall 10 på tandvisningen......nåt att glädjas åt. Nu tränar vi för att försöka igen till våren.
 
 
 
Vi fick tag på några älgklövar så att vi kan träna viltspår till våren . Hann också ta några pass innan snön
kom på allvar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0