Oktober

 
Detta har hänt sen vi kom hem från tollarspecialen.
Vi har gått en rallylydnadskurs allt för att komma igång med träning.
Sista gången gick vi 2 banor som vi hade gjort själva. Det var lite svårt att komma ihåg allt,
men vi gick banorna 2 gånger, så andra gången gick det superbra. Så till våren så ska vi väl
kunna börja tävla. Vi får väl se....
Sen så kämpar vi på med träningen för att kunna starta lydnads 1:an. Vill ju kunna göra lite mer
till våren.
Förra helgen drog vi till Klimpfjäll där vi hade en härlig helg med bl a promenad utefter en å
med många forsar. Vi stannade sen vid en fors för att äta vår medhavda matsäck som
bestod av surströmming. Gott!!!!
 
I veckan hände det en rolig sak. Jag satt vid datorn och höll på med alla dessa räkningar. Då kom posten, Cash som är riktigt irriterad på posten ( är nog sen han var liten och satt vid dörren när brevbäraren kom och han fick posten på ryggen) skällde till. Jag sa till att han skulle hämta posten.
Cash sprang till dörren och kom tillbaka med ett brev.....
 
Nu i helgen så har Cash och jag gått en kantarellkurs. Så nu är det bara att träna, så till nästa höst så ska Cash vara en hejare på att hjälpa mig att hitta dom där "gula" som jag inte ser i skogen.
Vi började med att klicka in när han snusade på kantarellen sen så forsatte vi med att få till ett sitt när han hittat en. Problemet med grabben är att han gärna vill äta upp dom själv så det gäller att hinna få till ett sitt innan den är uppäten. Men det är väl något vi får träna på.
 
När vi har kommit hem  både på lördag och söndag så har han varit som död. Det har varit jobbigt att använda nosen.
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Då kan väl jag få låna honom nästa höst! :)

2012-10-07 @ 18:19:06
URL: http://www.minvilda.se
Postat av: Nina Westman

Äntligen en matnyttig kurs ;)

2012-10-07 @ 19:02:10
Postat av: malin keno iver

Vad mycket ni har tränat på! ska bli kul att följa er på tävlingar i vår! Och som Nina skrev ovan - en matnyttig kurs! Varför går vi inte såna istället??

2012-10-07 @ 21:14:23
Postat av: Carin

Måste ju hålla igång grabben så han blir lite trött i huvudet...

2012-10-07 @ 21:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0