10½ månad

Så har det gått 10½ månad sen han föddes. Vad tiden har gått fort.
Vi var på stockholmmässan och visade upp oss. Cash visade vad han går för.
Det gick riktigt bra och han var duktig, men när det gäller att springa runt i
ringen då visade han sitt rätta jag. Springa det är bus så han sprang inte ett
enda steg utan hoppade, skuttade fram som tiger i Nalle Puh. Men att stå och
låta domaren få titta på tänderna och att stå stilla efteråt det är jobb så då
skötwer han sig. Men jag tycker att han var duktig i alla fall-
Nu har hans första jmul varit och det har gått riktigt bra. Haqr haft fullt sjå
med att han inte ska röra paketen under granen.Cash sitter framför granen

I slutet av november gick vi en helgkurs i vardagslydnad, jag känner
att den kursen har varit nyttig. Jag har hittat lite verktyg hur jag ska
göra när det lilla monstret är på sitt värstya humör. När man säger åt
han så ska han ha sista ordet. Men på kursen kunde han slappna av,
gå fint och möta andra hundar, ögonkontakt mm, fast jag har märkt
att när han inte tycker att det blir tråkigt så försöker han hitta på
något hyss.



Men vi får fortsätt att träna....


Kommentarer
Postat av: Frida

Ni var urduktiga båda två! När cash förstår att det är jobb att springa det med så kommer det gå jättebra!

2011-12-26 @ 23:54:07
URL: http://minvilda.se
Postat av: malin keno iver

Han är otroligt grann också!!

2011-12-28 @ 11:11:15
URL: http://www.tollartoken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0